Az RTL Magyarország médiatámogatási megállapodást kötött a 16 éves autóversenyző Molnár Martint menedzselő MOTAM Kft.-vel (Motorsport Talent Management) – közölte a vállalat.
A közleményben nem említik, de a Media1 hozzáteszi: a céget vezető Őry Tamás Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter sógora, valamint társtulajdonos benne a Szerencsejátk Zrt-től is szép összeget kaszáló Szijjártó Sarolta, a miniszter testvére is – utóbbi egy másik cégen, a TRP Hungary Kft.-n keresztül rendelkezik részesedéssel.
Az együttműködés célja, hogy az RTL szélesebb közönség elé tárja a fiatal versenyző karrierjét és személyiségét, valamint végigkísérje őt a Forma–1 felé vezető úton. A partnerséget kevesebb mint fél évvel azután jelentették be, hogy az RTL exkluzív interjút készített Szijjártó Péterrel.
A médiavállalat közleményében idézték Őry Tamást is, aki szerint „egy sportkarrierhez ma már elengedhetetlen a tudatos médiamegjelenés és márkaépítés”. Ugyanakkor az RTL közleménye nem tett említést a családi összefonódásokról – arról, hogy a cég vezetője és tulajdonosai közvetlen rokoni kapcsolatban állnak a külügyminiszterrel.
Az RTL által közölt fotókon az is látszik, hogy Molnár Martin autóján az RTL+ logója olyan cégek mellé került szponzorként, mint a Fideszhez köthető Index vagy a 4iG / ONE távközlési cég.

A TRP Hungary Kft., amelyben szintén Őry Tamás és Szijjártó Sarolta tulajdonosok, korábban a finnországi KymiRing motorversenypályát is megszerezte. A cég tavaly 1 milliárd forintot meghaladó nettó árbevételt könyvelt el, és több millió forint profitot termelt. Korábban pedig 181 millió forintos támogatást kapott az állami Szerencsejáték Zrt.-től.
A mostani megállapodás tovább erősíti azokat a megfigyeléseket, amelyek szerint az RTL Magyarország egyre közeledik a Nemzeti Együttműködés Rendszeréhez (NER). Tavaly például stratégiai megállapodást kötöttek a Fideszhez közeli 4iG / ONE vállalatcsoporttal, amely bevételmegosztásos rendszerben új előfizetőket szállít az RTL+ streamingplatformra.
Mindez egy olyan médiapiaci környezetben történik, ahol az állami hirdetési források jelentős szerepet játszanak a csatorna gazdasági teljesítményében – és ahol a politikai kapcsolatok egyre látványosabb hatással bírnak.
RTL-es propagandainterjú Szijjártó Péterrel: