A Szentkirályi Magyarország Kft. beruházása nyomán hazatér a Pepsi gyártása

3,8 milliárd forint állami támogatást kapott Balogh Levente a magyar Pepsi gyártásához

Gazdaság

A Szentkirályi Magyarország Kft. beruházása nyomán hazatér a Pepsi gyártása, innentől kezdve a hazai boltok piacain megtalálható Pepsi termékeket import helyett helyben fogják gyártani – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Szentkirályon.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető a Szentkirályi Magyarország Kft. gyáravató ünnepségén elmondta, hogy ez az ásványvíz- és üdítőitalgyártó 2021-ben indult, nagyjából 11 milliárd forint értékű fejlesztési programjának az egyik mérföldköve, amelynek eredményeként jelentősen bővült a vállalat palackozó kapacitása.

Beszédében kiemelte, hogy a beruházáshoz az állam 3,8 milliárd forint támogatást nyújtott, így segítve elő azt, hogy az ásványvizek, illetve a Pepsi termékek palackozási igényét helyben ki lehessen elégíteni.

“Innentől kezdve a Magyarországon elfogyasztott Pepsi termékeket immár nem valahonnan külföldről kell importálni (…) Tehát gyakorlatilag import helyett saját termelés”

– fogalmazott.

Külön kitért a környezetvédelmi szempontokra is, kiemelve, hogy a kamionoknak ezentúl másfél millió kilométerrel kevesebbet kell megtenniük, ráadásul bővítették a víztisztítómű kapacitását és kiépült egy szennyvízkezelő üzem is.

Fontosnak nevezte, hogy a Szentkirályi továbbra sem oldódott fel az olasz Mattoni 1873-mal folytatott nemzetközi együttműködésben, magyar tudott maradni.

“A Szentkirályi továbbra is magyar egy nagy nemzetközi együttműködésben. Ezt mi, akik egy kis közép-európai nemzet vagyunk, nagyra értékeljük. Úgy, ahogyan a Pepsi-gyártás hazahozatala is nemcsak egy 11 milliárd forintos beruházás, hanem egy fontos érzelmi kérdés, úgy ez nekünk, magyaroknak érzelmi kérdés, hogy a felépített magyar brandek valóban magyar brandek maradjanak” – szögezte le.

Szijjártó Péter tudatta, hogy az olasz vállalatok Magyarország a tíz legnagyobb beruházói közösség közt vannak, Olaszország a hatodik legfontosabb kereskedelmi partnere Magyarországnak, és tavaly először a negyedik legfontosabb exportpiaca is lett.

Valamint érintette azt is, hogy Bács-Kiskun megye az utóbbi tíz évben olyan gazdasági teljesítményt nyújtott, amelynek nyomán a munkanélküliség megfeleződött, az ipari termelés meg megduplázódott.

Aláhúzta, hogy a régió az európai autógyártás egyik fellegvára, viszont emellett az élelmiszeripar is egy lehetőség a sokszínűsítésre, amivel élnek is a jelek szerint.

Ennek kapcsán emlékeztetett az elmúlt időszak válságaira, s fontosnak nevezte a tanulságok levonását, márpedig – mint leszögezte – az egyik ilyen, hogy stratégiai fontosságú kérdés az élelmiszerekkel való önellátás képessége.

Megjegyezte, hogy az élelmiszeripar hazánkban amúgy is stratégiai ágazat, amelyik több mint 140 ezer embernek ad munkát.

“Az elmúlt tíz évben 287 nagy élelmiszeripari beruházás jött létre Magyarországon a kormány támogatásával, összességében 1400 milliárd forint értékben, és ezek is hozzájárultak ahhoz nagymértékben, hogy tíz esztendő alatt eljutottunk oda, hogy ma egymillióval többen állnak munkában, mint egy évtizeddel ezelőtt”

– mondta.

Ennek a sok-sok élelmiszeripari beruházásnak az egyik következménye az lett, hogy ez az ágazat valóban válságálló lett, hiszen a Covid alatt sem volt például ellátási probléma Magyarországon” – tette hozzá

Majd kiemelte, hogy a szektor adta a hazai exportteljesítmény növelésének egyik fontos pillérét.

Hiszen mi, Magyarországon kétszer annyit állítunk elő úgy általánosságban mindenből, ahhoz képest, mint amit megenni vagy meginni tudunk”

– jelentette ki.

Végül pedig közölte, hogy tavaly az ágazat termelési értéke 6650 milliárd forint volt, míg a koronavírus-járvány előtt ez 3800 forint körül alakult.

A Szentkirályi Magyarország Kft. az MTI-hez eljuttatott közleményében Alessandro Pasquale, a Mattoni 1873 ügyvezető igazgatója és tulajdonosa – Balogh “vízkirály” Levente üzlettársa – hangsúlyozta, Magyarország iránti elkötelezettségük az elmúlt tíz évben folyamatos, eddig mintegy 40 millió eurót fektettek be az országban. Magyarország vonzó célpont a külföldi befektetők számára, a Pepsi-termékek hazai gyártása pedig jól példázza, hogy a magyar ipar képes világszínvonalon teljesíteni – tette hozzá.

A Mattoni 1873 a kelet-közép európai régió egyik meghatározó ásványvíz- és üdítőitalvállalata, amelynek több mint 3000 munkavállalója van, és portfóliójába tartozik számos ásványvízmárka, emellett a Pepsico-termékek gyártója és forgalmazója is a térség számos országában.

A Mattoni 1873 tulajdonosai, az olasz Pasquale-család tagjai egy évtizede fogtak össze Balogh Leventével, és a közös vállalat azóta nagyszabású beruházásaival, minőségi termékeivel, és a folyamatos innovációval biztosítja, hogy a Szentkirályi továbbra is Magyarország egyik vezető élelmiszeripari vállalata legyen – írták a közleményben.

Ismertették, hogy a Szentkirályi Magyarország Kft. családi kézben lévő élelmiszeripari vállalkozás.

A Szentkirályi Magyarországot 2019-ben hozta létre a Mattoni 1873 Csoportot (korábban KMV) tulajdonló olasz Pasquale család, illetve a Szentkirályi Ásványvíz alapítója, Balogh Levente, miután a Mattoni 1873 Csoport 2018-ban felvásárolta a Pepsi termékek magyarországi gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. üzleti tevékenységét.

A felvásárlást követően a tulajdonosok a Szentkirályi Magyarország vállalati márka alatt integrálták a korábbi Szentkirályi és magyar Pepsi operációkat.

Nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Szentkirályi Magyarország Kereskedelmi és Termelő Kft. 2024-ben mintegy 42,3 milliárd forint értékesítési nettó árbevételt ért el az előző évi mintegy 30,6 milliárd forinttal szemben. A társaság adózott eredménye tavaly mintegy 1,6 milliárd forint volt, a 2023. évi mintegy 2,5 milliárd forint után.