Március végén jelentették be, hogy közel négy évtized után ismét gyártani kezdték a ’70-es, ’80-as évek ikonikus üdítőitalát, a Traubisodát. A szőlőízű, szénsavas innivaló először a Lidl polcain jelent meg, nemcsak a klasszikus és kék szőlős változatban, hanem cukormentes (zero) kiadásban is.
A nosztalgia sokakat megmozgatott, a fogyasztók tömegesen keresték az italt, amelyről a gyártó, a Márka Üdítőgyártó Kft. azt állította, hogy az eredeti recept alapján készült.
Az ATV azonban felhívta a figyelmet, hogy hazánk egyik legismertebb termékkritikusa élesen bírálta az új változatot:
„Ne legyenek illúzióink, egy kiherélt Traubisoda tért vissza az eredeti helyett.”
A csalódott hangok később a közösségi médiában is megszaporodtak. Többen úgy nyilatkoztak: az új Traubi íze köszönőviszonyban sincs az eredetivel. Mindezek ellenére azonban az újragyártott üdítőt gyorsan elkapkodták a vásárlók, a készletek elfogytak, és azóta sem érkeztek új szállítmányok.
Sajtóinformációk szerint Budapesten, Pécsen, Békéscsabán, és Balatonfűzfőn is hiány van belőle, továbbá Kapuváron, Celldömölkön, Csornán, és Sárváron sem találni egy boltban sem.
Az egyik baranyai Interspar áruház közölte, hogy bár volt náluk korábban Traubisoda, de miután elfogytak, egyáltalán nem kaptak új szállítmányt. A Márka Üdítőgyártó Kft. egyelőre nem nyilatkozott arról, hogy miért nem elérhető a termék.