Jelentős változás történt a Fidesz kampánystábjában: közös megegyezéssel távozott Gyürk András, aki 2004 óta vezette a kormánypárt választási kampányait. A Szabad Európa információi szerint Orbán Viktor elégedetlen volt a kampány jelenlegi irányával és eredménytelenségével, így elkerülhetetlenné vált a személyi és stratégiai változtatás.
Növekvő elégedetlenség a Fideszen belül
Az elmúlt hetekben több forrás is arról számolt be, hogy a Fideszben tisztában vannak a helyzet súlyosságával: a párt eszközei nem hozzák a kívánt eredményt, miközben a Tisza Párt országosan tíz százalékkal vezet. A pártelnök felismerte, hogy tartalmi változtatásokra van szükség, ebben egyetért Lázár Jánossal is, aki immár aktívan részt vesz a kampány irányításában.
Gyürk András állítólag már a nyár elején jelezte, hogy a régi módszereket tartja működőképesnek, de mivel nem tud új stratégiát hozni, inkább hátralépett. Távozása mögött tehát a kampánystratégiai bizonytalanság áll: a Fideszben nincs konszenzus arról, hogy technikai vagy tartalmi fordulat kell-e.
Erősödő belső feszültségek
Orbán Viktor egyre inkább Orbán Balázsra, az MCC-kör meghatározó figurájára támaszkodik, aki amerikai MAGA-kapcsolatai révén eddig is fontos tanácsadónak számított. Ez azonban feszültségeket szül Rogán Antallal, aki eddig a kampány fő szervezője volt. Az MCC-s Partos Bence kulcsszereplővé válása szintén új erőközpont kialakulását jelzi.
Habony Árpád, akit korábban Orbán több kudarccal is összefüggésbe hozott, az elmúlt időszakban háttérbe szorult, de most ismét megjelent a kampánystáb környékén.
Fiatalok és vidéki szavazók – új célcsoportok
A Fidesz egyik legnagyobb problémája a fiatalok megszólítása: a 30 év alatti korosztályban a párt támogatottsága 10 százalék alá esett. Ezért készül egy fiataloknak szóló okosóra-program, amely a Gondosóra mintájára működhetne, illetve terveznek szervezett “ria, ria, hungáriázós” akciókat koncerteken, hogy ellensúlyozzák a „mocskosfideszező” fiatalok hangját.
Ugyanakkor a kampány fő terepe továbbra is a kistelepülések világa marad. A Magyar Falu Program forrásait többszörösére emelik, hogy a falvakban erősítsék a párt pozícióit. A roma szavazók mozgósítására külön programokat és helyi véleményvezéreket finanszíroznak.
A nyugdíjasok és az iskolázatlanabb rétegek még ott vannak a Fidesz mögött, de ha a Tisza tovább erősít a falvakban, akkor az egyéni választókörzetek többsége is el tud veszni: ha falvakban veszít a Fidesz, elbukja a választást.
Kutatások és mérési problémák
A Fidesz továbbra is elképesztő mennyiségben méri a közvéleményt, több céget is bevonva, de ezek eredményei nem mindig megbízhatók. Egyes kutatások torzítanak, különösen a fiatalok körében, akiket nagyon nehéz elérni telefonos kérdőívekkel. Ezért a nyilvánosságba kerülő mérések gyakran inkább a saját tábor megnyugtatását szolgálják, mintsem a valós helyzet feltárását.
Orbán újrabrandelése
A kampány része Orbán Viktor imázsának frissítése is. A miniszterelnökre egyre inkább „ráég” családja látványos gazdagodása és a luxus életmód képe, ezért most tudatosan egyszerűbb, „közülünk való” arcát próbálják mutatni – például fapados repülésről készült fotókkal.