Hahó, fiatalok! Orbán Viktor rájött, mivel nyeri el a szavazatotokat

Ország

Úgy tűnik, Orbán Viktor végre rájött, hogy a gazdasági válság, az elszálló infláció és a lakhatási kilátástalanság nem igazán nyerő üzenet a fiatalok felé – ezért mesterséges intelligenciával generált mémfigurához fordult. Ha már a Fidesz-programok nem hozzák lázba a Z generációt, jöhet a TikTok-varázslat.

A miniszterelnök hivatalos TikTok-oldalán megjelent legújabb videóban a globális mémkultúra egyik gyöngyszeme, a „Tung tung tung tung sahur” névre hallgató, fából készült, táncoló figura beugrik ebédszünetre a Karmelita kolostorba. A kísérőszöveg szerint: „Tung tung tung tung sahur beugrott ebédszünetben.”

A választás nem véletlen: a „Tung tung tung tung sahur” az olasz brainrot műfaj sztárja – ez a stílus abszurd, kaotikus, zavarba ejtően értelmetlen, vagyis tökéletes tükre a mai közéletnek. Az eredetileg indonéz hagyományból származó „sahur”-ébresztő figura azóta mémmé vált, amit TikTokon remixelnek, újrajátszanak, és most már a magyar kormányzati kommunikációban is bevetnek.

És miközben a fiatalok egy része azon gondolkodik, hogyan fizeti ki a következő havi albérletet vagy mennyi pénze marad hó végére, addig a miniszterelnök egy MI-bambuszfigurával próbál kapcsolatot teremteni a Z generációval.

Nehéz nem észrevenni az üzenetet: nincs pénz, nincs jövőkép, de van mém. És ha a választási program már nem elég ütős, legalább legyen tánc – fából, virtuálisan.