Megkezdődik Debrecenben a Szoboszlói úti közúti közlekedési csomópont átépítése, amelynek köszönhetően javulnak a közlekedési feltételek, csökkenek a forgalmi torlódások, illetve könnyebbé válik a város gazdasági övezeteinek megközelítése – jelentette be az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára a helyszínen, sajtótájékoztatón csütörtökön.
Pántya József emlékeztetett rá, hogy a Szoboszlói úti csomópont fejlesztéséről Lázár János építési és közlekedési miniszter tavaly októberben tárgyalt Papp László polgármesterrel a minisztérium országjárása keretében.
A debreceni megbeszélésen további három csomópont fejlesztéséről is döntés született: az elkövetkező hetekben elindul a Balmazújvárosi út-Füredi út-Csigekert utca-Szabó Lőrinc utca csomópont átépítése, a 354. sz. főút és 33. sz főút összekötés újabb ütemének megvalósítása, valamint a Hétvezér-Budai Nagy Antal utcai csomópont komplex fejlesztése is.
A négy beruházás összértéke csaknem 14 milliárd forint, melyet a szaktárca beruházásában fognak megvalósulni tisztán hazai forrásból
– tette hozzá.
Pántya József jelezte: a Szoboszlói úti csomópontban a munkák vasárnap kezdődnek, és közel másfél évig tartanak, a projekt az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában és a HE-DO Építő Zrt. kivitelezésében bruttó 2,5 milliárd forintból valósul meg.
Papp László, Debrecen polgármestere azt mondta, a Szoboszlói úti a város egyik legforgalmasabb csomópontja, ahol naponta harmincötezer jármű halad át, a csomópontot nem csak a debreceniek, hanem a városba érkezők is nagymértékben használják, a Hajdúszoboszló felől, a 4-es számú főúton érkező forgalom jelentős része is ezen a csomóponton megy át. A mostani fejlesztés 25 százalékkal növeli a csomópont kapacitását – fűzte hozzá a polgármester.
Jelezte: ez az év a nagy közlekedési fejlesztések éve Debrecenben. A mos bejelentett négy csomópontfejlesztés mellett a város jövőjét, közlekedését érdemben meghatározó egyéb fejlesztések – a keleti elkerülő út, a józsai északi elkerülőt és a 35-ös főút 2×2 sávosítása – előkészítése is elkezdődött.
Tasó László országgyűlési képviselő felidézte, hogy 2015-től kezdődően óriási jelentőségű közlekedésfejlesztési program indult el Magyarországon, aminek kedvezményezettje volt Hajdú-Bihar megye és Debrecen is. Ennek is köszönhetően vált a Kárpát medence közepén lévő Debrecen a térség gazdasági erőcentrumává – fűzte hozzá a politikus.
Pósán László, a térség másik fideszes országgyűlési lépviselője azt mondta, a most elkezdődött munkálatok helyszíne, a Szoboszlói út-Miklós utca-Külsővásártér mindig is Debrecen egyik legforgalmasabb térsége volt: ott állt az egykori Miklós-kapu, amelyen át lehetett bejutni a városba, a kapun kívül eső vásártér pedig a környék kereskedelmi központjaként működött.
Fotó: Facebook/Papp László