A BMW értékesítésének lendületet fog adni a következő évben az új termékportfólió, és ebben a magyarországi importőr várakozásai szerint nagy szerep jut az év második felében bemutatkozó innovatív Neue Klasse modellnek, amelyet a német járműgyártó új debreceni üzemében fognak gyártani.
A BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója, Gombos Zoltán csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a BMW csoport számára változatlanul stratégiai cél, hogy az elektromobilitás területén az élmezőnyben maradjon, amelyben új korszakot nyitnak hatékony, tisztán elektromos hajtáskoncepciójú, a legkorszerűbb akkumulátorokat alkalmazó jövő generációs modelljei.
Hozzátette: ugyanakkor a BMW nem mond le arról, hogy a belsőégésű járművek iránti piaci igényt is kielégítse, miközben már hidrogénüzemű járművek fejlesztésében is közreműködik.
Gombos Zoltán ismertetése szerint a BMW Group 6274 járműve kelt el 2024-ben a magyarországi újautópiacon, ezzel részesedése 5,2 százalékos. Az eladott autókból 5784 BMW márkájú, 490 pedig MINI modell volt. A BMW-nek sikerült megőriznie tavaly elsőségét a prémium szegmensben, 30,8 százalékos részarányt érve el.
Magyarországon a teljes piacon 2024-ben 121 607 autót adtak el, ennek 15,4 százaléka prémium jármű volt.
Az ügyvezető igazgató kiemelte, hogy a BMW márka a piac növekedésével párhuzamosan 10 százalékkal tudott bővülni tavaly, a rekord értékesítést azzal magyarázta, hogy a márka több húzó modellel rendelkezik. Az értékesítés több mint fele (52 százaléka) sport szabadidő modell volt. Jelezte, hogy az eladott autók túlnyomó többségét összkerék-meghajtással igényelték a vevők.
Kitért arra, hogy a magyarországi elektromos összpiacon a BMW 674 jármű eladásával tavaly a 4. legnépszerűbb volt. A márka minden szegmensben tud elektromos meghajtású modellt ajánlani – jegyezte meg.
A MINI márka teljesítményéről Németh Balázs márkaigazgató adott tájékoztatást, aki elmondta: az elmúlt év során a teljes modellpaletta megújult, az átmenettel magyarázható, hogy az eladások 28 százalékkal 490 darabra mérséklődtek. A márka elektromos eladásai viszont 20 százalékkal bővültek, 126 fogyott belőlük.
A BMW csoport motor szegmense a 2023-as kiemelkedő év után tavaly 7 százalékos visszaesést könyvelt el 743 jármű eladásával. Az új motorok magyarországi piacán a BMW részesedése stabilan 20 százalék fölött van.
Zámbó Balázs márkaigazgató szerint a teljesítményt nagyban befolyásolja, hogy tavaly hatósági megrendelésre nem szállítottak motorokat, holott az előző évben ez elérte az 50 darabot.
Gombos Zoltán az MTI tájékoztatására elmondta, hogy a BMW márka eladásainál a céges vevők aránya 90 százalék.
A csoporthoz tartozó márkák 15 értékesítési ponton érhetők el Magyarországon.