Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának Adóügyi Osztálya már megkezdte a helyi adórendelet 2025. január 1-jei változásához kapcsolódóan az építményadó-mértékváltás határozatainak elektronikus formában való kézbesítését.
Közleményük szerint a gazdálkodó szervezeteknek, illetve az elektronikus kapcsolattartásról rendelkező természetes személyeknek az elektronikus tárhelyükre érkezik a határozat. Minden más esetben hagyományos postai úton, a befizetéshez használható csekkel együtt vehetik át a döntés dokumentumát az adózók. A határozatok hagyományos postai úton való kiküldése várhatóan február második hetében kezdődik meg.
Az adóügyi osztály felhívja a figyelmet, hogy mindenkinek lehetősége van arra, hogy az adókötelezettséget – a döntés véglegessé válását követően – bankkártyás vásárlásnak minősülő tranzakcióval egyenlítse ki az E-Önkormányzat Portálon, az EFER-rendszer segítségével. A rendszer használatáról részletes leírás itt olvasható.
Szükség esetén Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Adóügyi Osztálya ügyintézőinek telefonos elérhetősége megtalálható ezen a linken.
Az adóügyi osztály emlékeztetőül tájékoztatja a lakosságot és az önkormányzat területén ingatlantulajdonnal, ingatlanhoz kapcsolódó vagyoni értékű joggal rendelkező vállalkozásokat, hogy 2025. január 1-gyel változott az adóköteles építmények után fizetendő – 12 éve változatlan – építményadó mértéke. Az új általános adómérték a közgyűlés döntésének értelmében, 1.250 Ft/m2, míg a gépjárműtárolók esetén 750 Ft/m2. Debrecenben továbbra is mentességet élveznek a magánszemélyek tulajdonában álló lakások, valamint azon külterületi épületek, épületrészek, melyeket a tulajdonosok maguk és családjuk részére életvitel-szerűen lakás céljára használnak.